Utvärdering

Jag kollade just om planen jag hade för förra veckan genomfördes som jag hade tänkt. Punkt 1 att longera och rida gjorde jag även om man skulle vilja hinna ännu mer. Rensa rabatten har jag kommit halvvägs med men i gengäld gjorde jag en sak som inte stod på listan. Jag planterade första trädet vid Nergården. Det har jag gått och tänkt på länge så det var riktigt bra att det blev gjort. Trädet är en lönn och den kommer från vår trädgård. Den är frösådd så den hade slagit rot på ett mindre bra ställe. Jobbigt att gräva upp den och nu får vi se om jag fick med tillräckligt med rötter för att den ska kunna ta sig.



Punkt 3 att unghönsen skulle komma ut blev det inget av med. Men jag har införskaffat ett nytt nät för att kunna göra en hägnad åt dem. Det kalla och tråkiga vädret gjorde att det inte kändes så bråttom men nu lyser solen så det är bara att ta nya tag. Punkt 4 att renovera staket är påbörjat. Det tar extra lång tid i år vid hagarna på Börsnäs för jag flyttar lite trådar och tar bort den lägsta. Den behövs inte längre eftersom vi inte har får. Punkt 5 att plocka nässlor och annat har jag gjort en stor omgång och förvällt. Nu måste jag vänta lite på att de skjuter upp lite mer så ska jag plocka ett lass till.

Förutom min lista gjorde jag några andra viktiga saker. Det blev städning av Nergården och så kom jag på att det strax är deklarationsdags så några timmars arbete blev det även där. En del annonsering och samarbetskontakter hann jag också med. Är riktigt nöjd med förra veckan.

I dag börjar det så skönt med delvis blå himmel och en inspirerande ridlektion för en elev på förmiddagen.



Nu är det bokslut och deklaration som gäller. Sedan blir det ridning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0