Ruskväder

Inget vidare väder idag. Regn hela dagen och stark vind som gör att regnet snarare regnade på tvären. Jag hade fönsterputsaren här som gjorde ren alla fönster i Nergården. Det blir alltid så fint men den här gången var de genast täckta med regnstänk så det gick inte att njuta som jag brukar. När de putsade fönster passade jag på att städa lite och sedan hänga upp gardiner och ställa tillbaka allt på fönsterbrädorna.

Mulle verkar ha återhämtat sig bra efter sin operation. Han fick ju komma hem redan samma dag. Jag fick order av veterinären att varje dag kolla att såret ser fint ut. Det har jag inte lyckats med en enda gång. Mulle behagar aldrig kissa när jag är i närheten så jag ser inte ett dugg. I dag halmade jag deras lösdrift med en massa ny ren härlig halm. Henry kissade direkt men inte Mulle. Hovslagaren kom också mitt på dagen för att sätta på Mulle hans skor igen. De var jag tvungen att ta av när han skulle på operation. När de vaknar ur narkosen kan de sparka sig själva och då är det inget bra med järn på fötterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0