Miljonbesök

Jag har varit och tittat på Maria när hon tränade med Miljon för sin tränare. Hon rider för Mads Hendelowitz (undrar om jag stavade rätt). Det var helt fantastiskt att se hur fint Miljon gick. Hon har bara haft honom sedan början av januari men han har redan en jättefin form. Galoppen är bara super och Maria rider honom så fint. Jag blir så stolt över min fina ponny när jag ser honom i rätt sorts arbete. Mads hade en mycket bra upplägg på träningen med arbete med övergångar från olika gångarter och även samla och rida fram i varje gångart. Maria fick också träna på att inte klämma och störa med skänkeln hela tiden. Han ville att Miljon ska lära sig att gå av sig själv. Jag håller med om allt han gjorde i deras arbete. Det kommer bli så bra. Förutom galoppen har Miljon en superskritt och efter galopparbetet var traven också mycket fin. På söndag ska de starta sin första tävling. Det ska bli så spännande och jag ska hålla alla tummar.

Jag var så lycklig när jag åkte hem efter besöket. Allt kändes så bra. Det är roligt att han inte står så långt bort för det är roligt att åka och titta och följa honom och Maria .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0