Överraskning

Var på väg ut för att stänga in ankorna på kvällen när jag hajade till. Jag såg något ljust i hagen. Döm om min förvåning när jag därefter får syn på Henry och Elin. Inser snabbt att jag har fem hästar på fel plats. Jag ropade på Anders om att få lite hjälp. Hämtade grimmor och kunde utan problem fånga Mulle och Henry. Alla var nu ute på mitt nysådda gärde vid stallet. I o m att jag gick med killarna följde stona med så det gick enkelt att få upp dem i gunghagen. Anders stängde grinden efter dem. Nu får de vara hemma under natten.


Fyra av rymlingarna

Jag tog därefter fyrhjulingen och åkte bort till Börsnäs för att kolla hur de tagit sig ut. Grinden och staketet var helt men så upptäckte jag att grinden in till husets trädgård stod öppen. De som har det som sommarstuga hade glömt att haspa grinden ordentligt. De har nu ganska många hovspår i sin trädgård. Skönt att jag lätt kunde se vad som var anledningen till rymningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0