Min underbara häst

Idag red jag ett pass på ridbanan med Bouchette. Det har mest blivit uteritter under hösten med min medryttare men nu längtade jag riktigt efter att få jobba lite med men fina häst. Det känns väldigt positivt att hon har gått ned i vikt. Fyra hål kortare kan jag dra sadelgjorden och helt plötsligt upplever jag att skänkeln hänger rakt ner och att benen inte står ut i spagat. Jag tror Bouchette också tycker det är skönt med några kilo mindre för det gick mycket bättre med galopparbetet än vad det gjort tidigare. Hon är så härlig. Trots att hon inte är så stark ännu tar hon hjälperna så fint och vi jobbade med lite stärkande övningar. Bl a många galoppfattningar. Hon fattade lätt förvänd galopp även på böjt spår så det mesta sitter kvar sedan hon var i tävlingsform. Nu är det bara styrkan vi ska jobba på.


Bouchette med en lägerdeltagare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0