Fullmatad

Nu är mitt huvud helt proppfullt med all ny kunskap jag fått på Kostrådgivarkursen. Det är många svåra ord att hålla ordning på och det är mycket att lära om hur våra kroppar fungerar men oj så inspirerande det är. En del av dagens utbildning handlade om ohälsan i samhället och vad som man tror förorsakar den. Frågorna blev många från oss deltagare. Alla känner ju någon med diabetes, cancer, magproblem, demens och hjärt- och kärlproblem så allt vill man ju veta. Tänk om man kan hjälpa någon att må bättre. Även nedsatt sköldkörtelfunktion som så många verkar drabbas av idag visar det sig att med LCHF-kost så blir det stora förbättringar. Målet måste ändå vara att slippa få sjukdomar och slippa ta mediciner. Att äta sig till friskhet måste alla vara intresserade av. Nu har jag framför mig en massa pluggande för om tre veckor ska det stora provet skrivas för att avlägga provet till licensierad Kostrådgivare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0