Effektiv svampplockning

I fjol fick jag blodad tand för att plocka svamp från bilen. Det går alldeles utmärkt att koppla in ögonen på svampspan. Det passar förstås bäst till stora svampar som syns bra. När jag åkte till butiken i dag såg jag en härlig stolt fjällskivling en bit in i skogen. Jag kollade efter parkeringsmöjlighet och när jag sedan åkte hem igen stannade jag på platsen jag sett ut. När jag klev ur bilen såg jag till min förtjusning inte bara en stolt fjällskivling utan två stycken och de var i ett perfekt skick. Nu ligger de tillredda i kylskåpet. För att ingen ska bli orolig så har jag naturligtvis blicken på vägen när jag kör men man ser mycket från kanterna om man är uppmärksam.


Stolta fjällskivlingar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0