Välätet

Jag hittade några bitar älg i frysen häromdagen. Bl a var det en bit märgpipa med ben. Jag lät dem steka länge i grytan med lite vatten och kryddor. Sedan gjorde jag en gräddsås med älgbuljongen i och så en msk svartvinbärsgelé. Köttet skar jag ner i mindre bitar och sorterade bort benet. Oj så gott det blev.


Zcrollan

Zcrollan gillade också vårt middagsval för hon fick benresterna. Det var ett riktigt stort och rejält ben. Jag gav henne det utomhus för det brukar bli så kladdigt på golvet annars. När vi var ute på kissrundan på natten plockade hon benet med sig in i korgen. Det var inte kladdigt längre så jag lät henne hållas. På morgonen var det inte mycket kvar av benet. Det är fantastiskt så mycket det går att äta upp av det som man tror bara är ben.


Benrester

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0