Intressant forskning

Jag rekommenderar alla att gå in på kostdoktorn.se idag och läsa och lyssna på en forskare angående insulin och prostatacancer. Det har rubriken "Insulin är gödning för cancer". Hans slutsats är även att insulinet påverkar hela det metabola syndromet. Metabola syndromet är en samlingsnamn på en massa faktorer/sjukdomar som förhöjer risken för hjärt- och kärlsjukdom. Där ingår diabetes 2, övervikt, högt blodtryck, demens, blodfettsrubbning, PCOS m fl. Hans forskning och slutsatser, berättar han, kan leda fram till en mycket friskare befolkning.
Efter sådana här rapporter känner jag att mitt arbete som kostrådgivare kommer vara så viktigt. Ju fler som lyssnar på denna forskare ju fler kommer inse att det är dags att äta sig frisk.
Jag kommer f o m 1 november ta emot för kostrådgivning och jag kommer börja planera in helgkurser och en sommarkurs. På kurserna blandas praktiska övningar med matlagning, föreläsningar och andra tips och råd. Varmt välkommen till ett liv med hälsoförbättringar där du också har möjlighet att bli av med övervikten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0