Inspektion

I dag har kommunens miljökontor inspekterat min livsmedelshantering. Det handlade bara om att sitta vid bordet tillsammans och gå igenom vilka regler som gäller. Killen ville mest veta om jag kunde reglerna och lite om hur jag hanterade maten. Jag hade röjt extra noga i köket och sorterat bort lite onödigt i skafferiet men han gick inte ens in i köket. Man betalar en årlig avgift till kommunen för miljökontrollen. Det är ganska många tusenlappar varje år. Jag måste säga att de besök jag haft de sista gångerna faktiskt känns ganska meningslösa och ineffektiva. Tänk er själva hur mycket resurser det går åt för att resa till mig från Gnesta och så vara här i 2-3 timmar. Det verkar inte heller som de besöker fler åt samma håll när de är ute och åker. Märkligt! Det är verkligen skillnad på effektiviteten i ett privat företag jämfört med kommnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0