I säkerhet

Vilken pärs. Jag har haft en bil som krånglat. Åkte ner till Skåne förra söndagen för att gå på min ridterapiutbildning i tre dagar. Redan andra dagen började det låta konstigt när jag svängde. Ju skarpare kurva desto värre. Det blev till att leta upp en försäljare av oljor som skulle passa just min bil. Det som fattades var styrservoolja. Jag fyllde på men med tanke på hur pölen såg ut under bilen så blev man förskräckt. Efter de tre dagar jag behövde köra med bilen fick den sedan stå still när jag var hos barnen och hälsade på. Det verkade som det inte rann när den bara stod parkerad men så fort den startades började det droppa. Laddad med många oljeflaskor påbörjade jag i morse min resa hem. Jag stannade varje timme i början för att kolla men det var inga stora mängder som försvann, tack och lov. Varefter blev jag modigare och körde flera timmar innan kontroll. Nu är jag hemma i säkerheten igen. Jag avskyr verkligen bilar som inte bara går. Viktigt att de också låter bra för konstiga ljud kan verkligen ge en kalla kårar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0