Hovböld

I dag var hovslagaren här för att sko om Miljon. Han hade hunnit tappa tre skor så det blir till att gå på jakt i hagen. Han fick nya i stället. Jag bad även hovslagaren titta på Bilbo för han har varit halt ett tag och när jag kratsade hovarna tyckte jag att det luktade lite. Det visade sig att han hade en hovböld. Den hade lyckats krypa ända in till trakten på hoven. Den var lätt att öppna så det är i alla fall ingen fara att det inte ska läka bra. Om några dagar är han säkert återställd igen.


Bilbo

I natt var det frost. Eftersom jag har läger var det två lektioner som gällde på förmiddagen. Jag satte på mig både långkalsonger, mössa och vantar. Det var så skönt och jag frös inte ett dugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0