Flera fynd

Ni som följer bloggen kommer ihåg att jag hittade en stor mängd med scharlakansvaxing i en av hagarna för några veckor sedan. Jag sparade några små som fick stå kvar på tillväxt. Vi har haft rejält kallt men jag tänkte ändå att jag skulle gå ut och titta om de vuxit något eller om frosten tagit dem. Fantastiskt nog hade det kommit upp massor med nya svampar. Det blev nästan lika mycket denna gång.


Stekpanmam full med härlig svamp

Idag gjorde jag lite svampstuvning på en del av dem. Vi åt det till en tjälknöl som var gjord på fransyskan från ett får och så en underbar rättiksgratäng till. Testade även en parmesanostsås som var väldigt enkel och god. Den skulle passa perfekt till kyckling också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0