Naturupplevelser

Malvan blommar och en av buskarna vid Nergården har små vita blommor som slagit ut. Läste om några som plockade hallon för fullt. Nästa år måste jag sätta några hösthallonplantor. Det finns fördelar med den globala uppvärmningen.

När vi satt och drack vårt för middagskaffe landade plötsligt två stenknäckar i vårt körsbärsträd. Wow! Har ju bara sett dess fina fåglar en enda gång tidigare i mitt liv.


Stenknäck på besök

Svampen frodas också i markerna. Jag har ett ställe där det brukar komma någon champinjon lite senare och nu när jag kollade var det sex stycken. Scharlakansvaxingarna fortsätter också att växa. Nu får de stå kvar och sprida sig så kanske det blir ännu fler nästa år.


Rikligt med trattskivlingar


Champinjoner


Scharlakansröd vaxing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0