Lite av varje

Har haft en sådan där skön pysseldag idag. Först fick alla djuren den maten de skulle ha och så städade jag i ankhuset. De blev så glada när jag bytte vatten i baljan så sju av dem trängde sig ner där samtidigt. Därefter tränade jag fåren på att våga gå in i stallet. Jag lockade med havre och det gick riktigt bra. Det är snart dags för slakt och då behöver jag kunna få dem dit jag vill. Förra gången det var planerat misslyckades jag att få in dem så nu ska jag träna varje dag.

Sedan var det dags för en ridtur tillsammans med min medryttare. Så skönt och avkopplande. Bouchette gillade att vi red iväg. Det känns i rumpan nu efteråt att jag gjort ett långt uppehåll vid min skada.

På eftermiddagen blev det bak. Jag hade hittat ett recept på chokladtårta som jag ville pröva. Den ska stå i kylen i minst 10 timmar så jag får hålla mig till i morgon innan jag smakar. Jag ser verkligen fram emot fikastunden. Sedan bakade jag mitt vanliga LCHF-bröd och så provade jag ett nytt ljust bröd. Det bakas med kokosnötsmjöl. Det ett bröd som även kan rostas. Hade en spännande smak av mjölet så det fick bli två kvällsmackor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0