Ännu värre

Vi har sorg. Två till av mina unghöns strök med idag. Jag var borta under dagen och när jag kom hem på kvällen och skulle stänga för dem såg jag något som rörde sig i nätburen. Efter gårdagens förlust fick de bara vara i sitt hus och inne i en anslutande nätbur som är nätad både i botten, taket och sidorna. Jag lyste med ficklampan på det som rörde sig och det visade sig att inne i buren satt en stor rovfågel. Två hönslik delvis uppätna såg jag på marken. Två höns hade hunnit in i huset och gömt sig innan oturligt nog dörren åkte igen. De andra två hade inte en chans. Där i buren satt rovfågeln skräckslagen och kunde inte ta sig ut. Det visade sig att han landat på taket och försökt nå dem. Då lossnade nätet i ena sidan och han ramlade ner i buren. Sedan åkte nätet upp igen så det fanns ingen väg ut för honom. Jag fick öppna ordentligt och efter ett litet tag hittade han utgången. Sedan hoppade han iväg i mörkret och gömde sig i en buske. Uppenbarligen kunde han inte se så bra och kunde därför inte flyga iväg.



Vi tror att det är en ormvråk  men är inte säkra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0