Tenta och nålstick

Hela förmiddagen gick åt till att arbeta färdigt med en tenta. Sista inlämning var kl 13.00 så 12.35 mailade jag iväg mitt arbete. Det var den sista stora inlämningen. Nu återstår bara att jag ska granska en studiekamrats arbete och kommentera det. Sedan är hela kursen slut. Skönt för nu i maj har jag annat jag mycket hellre vill göra. Den förra tentan som jag lämnade in 1:a maj har jag inte fått resultatet på ännu. Så det kommer vara tre arbeten som avgör om jag klarat kursen.

På kvällen kom equiterapeuten Sverker till Rocklösa. Först tittade vi på Bouchette som kändes så stel efter hovslagarens sista besök. Det visade sig att hon hade puls i tre hovar vilket visar att hon har ont i fötterna. Det blev ingen behandling av henne utan smärtan i hovarna får ge sig först och det kan ta ett tag. Sedan kollade han Totte som hade en rejäl rotation i bäckenet. Min känsla sa att även Rasmus behövde undersökas och även han hade en sättning i ryggen. Det här får de om de halkar till kraftigt, oftast sker det i hagen. Totte och Rasmus blev behandlade med akupunktur.


Rasmus, akupunkturbehandlad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0