Svamptankar

Fy och usch vilket väder det har varit idag. Svinkallt, snöflingor som lovikavantar, hagel, piskande regn och kallt, brrr.



Jag hade planerat att städa klart Nergården i dag och det passade ju bra att slippa vara ute. Hade sedan lite tur med vädret när jag red ett pass på Bouchette. Hon är nu frisk från sin hälta så vi har börjat med lite stärkande arbete. Precis när vi var färdiga på ridbanan och var på väg tillbaka till stallet kom det ny nederbörd men vi hann under tak innan det blev för hemskt.

Nu på kvällen har jag suttit och jobbat med ett nytt annonsblad om mina svampkurser. Jag ska börja samarbeta med en annan svampkonsulten och vi planerar nu en annonskampanj för att få till en massa kurser till hösten. Vi kommer erbjuda endagarskurs, lyxig svampkurs med trerättermiddag och övernattning (blir som lite lyxig semester ihop med kursandet) och så två kurser som också är med lyx men ännu lite längre. På den ena ingår det att lära sig att laga mat av svampen och på den andra får man göra en liten svamputställning. Att göra en utställning är kul, kreativt och så är det ett fantastiskt sätt att verkligen lära sig svamparna.

 

 

 

 

 

 

 

 


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0