Det sista gjort

Nu njuter jag av att ha gjort den sista tentadelen på högskolekursen. Jag satt en stund på eftermiddagen och gjorde klart och sedan skickade jag iväg den. Känslan av frihet är stor när man är klar med en sådan uppgift.

Jag har också fått svar på min tenta från 1:a maj. Det var då jag gjorde ett studiebesök i Kisa som jag skrev om i min uppgift. Det tyckte läraren tydligen var så pass bra för det blev väl godkänt på den.

Lite extra god lördagsmiddag fick det bli för att fira. Jag stekte lammkotletter och till det gjorde jag en vansinnigt god gratäng på rättikor. Den är som en potatisgratäng men hundra gånger godare. Till efterrätt gjorde jag en egen vaniljsås utan socker och så exprementerade jag ihop en rabarberpaj. Tänk er rabarber utan socker - det skulle inte bli lätt att få det gott utgick jag ifrån. Jag försökte välja smaker som i sig själva har en viss sötma, kokos, mörk choklad och hasselnötter som jag sedan blandade i smör. Både Anders och jag älskade den. Ja, den var syrlig men helt perfekt ihop med allt. En riktig LCHF-paj blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0