Vårvindar friska

Vilken snabb snösmältning! Det fullkomligt forsar överallt. När jag kom in i sadelkammaren var det blött på golvet och det sipprade in vatten genom väggen. Vattnet i sadelkammaren letade sig sedan ut i stallet och rann genom en av boxarna innan det blötte ner i stallgången. Det rinner så mycket vatten från gårdsplanen och backen så det bildades som en liten sjö utanför stallväggen. Efter lite hackande och pyssel lyckades jag få det att rinna ner i en brunn utanför stallväggen i stället.

Andra vårtecken är alla fåglar som dykt upp. Grågässen hojtade och berättade att de nu var tillbaka och uppe i luften såg jag tofsvipan. Den lät också så den gick inte att missa.


Tofsvipan har anlänt

Vid fågelbordet syntes också bofinken. Det var en hanne. En riktigt tidig flyttare.

Leran har också kommit fram så i dag var hela lindan på Dominans ben täckt med lera. Det blir nog till att byta linda varje dag i stället för att kunna använda samma en hel vecka som jag gjort tidigare. Jag har en pad under och det verkar som den klarar sig från att bli smutsig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0