Musjakt

Det blev ingen fotografering idag. Det snöade så vi kom överens om att skjuta på det till i morgon i stället. Det passade mig bättre också.

När jag fick en stund över tog jag en runda och plockade ihop ensilageplast som flugit iväg under de blåsiga dagarna. Jag brukar göra rullar av varje men ibland får vinden tag i dem och så ligger de lite överallt. Långt ute i en av hagarna hämtade jag en. Jag bar den till grusplanen och där började jag rulla ihop den. Plötsligt hoppade det ut en sork som sprang i full karriär i väg för att söka skydd. Snacka om att katter har bra syn när de ser en stek. Smurfen befann sig 15 m ifrån mig och musen men såg den direkt och jisses vad han sprang. Musen hann in under några lastpallar och jag såg hur Smurfen sprang runt dem och letade. Hade musen hållt sig mitt under hade den klarat sig men så klok var den inte så ett tu tre befann den sig i Smurfens mun. Han var nog rejält sugen för det tog inte ens två minuter så låg musen i hans mage och inte ett spår syntes.
Skönt att man inte är mus!


Smurfen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0