Ishalka

Nu är våren här och med det snösmältning som gör att vattnet rinner och så fryser det till is på nätterna. Musseron var den som först råkade ut för halkan idag. Eftersom han och Domina står inne på nätterna leder jag ut dem varje morgon. I dag var Musseron lite busig och just när vi klev in i hagen fick jag hålla i honom ordentligt med följd att hovarna försvann under honom och plötsligt låg han där på marken. Det verkade ha gått bra för han reste sig direkt och han rörde sig genast helt obehindrat.


En liten spinkig Dominans några månader gammal

På eftermiddagen var de min tur. Jag hade varit i Nergården och städat toaletter och duschar inför ledarlägret. Det är väldigt isigt i nerfarten till gården så när jag gått en liten bit bestämde jag mig för att gå uppe på snövallen i stället. I ena hande hade jag en stor korg med flaskor och en del annat som skulle upp till vårt hus. I andra handen bar jag en massa skräp som skulle till återvinningen. Jag klev upp i snövallen och började min färd. Om man höll sig på toppen av den bar det riktigt bra men klev man ner vid sidan sjönk man ner i snön så valet var enkelt. Jag balanderade mig neråt och så helt plötsligt tappade jag balansen. Jag föll inåt den ishala vägen. Jag försökte sätta ner foten på isen för att inte ramla men när den landade for den iväg direkt och jag föll pladask på vägen. Korgen och alllt annat for iväg. Inget brutet men är så öm på sidan av rumpan. Det var en riktig vurpa och det tog ett tag att plocka ihop allt som spreds omkring. T o m mobilen for ur fickan och landade en bit ifrån mig. Tyvärr får ni inte se någon bild av det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0