Inspiration

Den här helgen har jag haft ledarläger. Alla årets lägerledare har varit här i två dagar. Målet har varit att gå igenom allt inför lägersäsongen så att alla vet vad som gäller, hur våra rutiner är, hur vi ska bemöta deltagarna, hur det ska tänkas kring hästar och hästhantering, tipsa varandra om roliga aktiviteter att göra på läger, rida osv.

I dag hade vi även några HAE-övningar. Både en individuell ledövning där alla verkade upptäcka hur mycket lärdom och insikter man kan få ihop med hästen. Alla fick också göra en samarbetsövning med hästen och med tanke på hur bra det gick så verkar alla mina tjejer verkligen kunna samarbeta och hålla fokus.


Chassi blev riden men de som inte hade skor med broddar på alla fyra hovarna kunde inte ta sig ut till ridbanan på ishalkan så de fick vi hoppa över.

Vi testade lite övningar vi ska ha på teoripassen också. Det blev mycket skratt och bra idéutbyten. Nu har vi lagt en plan över vad vi ska lära ut under lägrena. När sju hjärnor tänker till blir det bara så bra och det är så inspirerande med alla synpunkter och funderingar.

Naturligtvis fick tjejerna också äta LCHF-kost hela helgen. Jag startade med att berätta om hur bra jag och Anders mår sedan vi bytt kost och berättade lite om hur många sjukdomar som kan påverkas positivt eller undvikas att utvecklas. Sedan har vi ätit så mycket god mat. Jag tror jag sådde ett litet frö hos var och en. Det blir roligt att se nästa gång vi träffas om någon har gjort någon förändring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0