En rolig dag

Så bra vissa dagar känns. I dag var en sådan dag. Det började med att jag och en elev tog en fika tillsammans. Så mysigt och trevligt. Vi åt hemlagad ostkaka med vispgrädde och lite hallon till vårt kaffe. Vi kunde inte sitta så länge för sedan kom fotografen. Perfekt väder med solsken. Bouchette fick vara med och min elev fick demonstrera lite olika sitsar medan fotografen knäppte bilder. Jag visade sedan på en pall hur man kan sitta på sina händer för att känna sittbenen och så litet annat. Hoppas bilderna blir bra. Innan fotografen åkte visade jag Nergården och berättade lite mer om möjligheten att komma på konferens till oss samt om HAE. Tror jag väckte lite tankar där.


HAE-övningar görs tillsammans med hästen på marken

Sedan hade jag två lektioner i rad. Solen gassade och det kändes så skönt att sitta vid ridbanan. Det var så roligt med dagens undervisning. Båda mina elever gjorde så mycket bra och hästarna utvecklas för varje pass de rider dem. Sedan fick de naturligtvis en del att bita i och träna vidare på. Det är ju så det sker utveckling.

Efter en skön dag ute gjorde jag lite matförberedelser inför lägret som jag ska ha i helgen och så bakade jag LCHF-bröd.

Det perfekta avslutet blev sedan att se "Arga snickaren". Det är ett av mina favortiprogram. Inredning men så mycket pyskologi också och det är det roligaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0