Vilket läger!

Oj, vilket trevligt gäng jag har haft här i fyra dagar. Alla har funnit varandra och umgänget har varit glatt och trevligt. Alla har lyssnat intresserat vid teorigenomgångarna och det har märkts att de tyckt att kunskapen de fått varit viktig. Det fantastiska vädret har varit en extra positiv del i det hela. I dag åkte de hem men jag hade gärna haft dem här i ytterligare en dag. Det var en hel del tårar hos några av barnen när de var tvungna att lämna sina älskade hästar.

Jag tycker det är så viktigt att de som kommer till Rocklösa blir smittade av den avstressande miljön. Det verkar som att alla blir påverkade av lugnet och atmosfären. Hästarna bidrar också till att alla hamnar i nuet. Det blir långa dagar med ridning, hästpyssel och med allt annat som kretsar kring hästarna.

I går red jag ut med de vuxna. Jag hade Domina och hon skötte sig väldigt bra även om hon var spänd av att gå först. När vi kom in i ett litet skogsområde med ett litet vattendrag blev hästarna attackerade av miljontals myggor. Det blev tossiga och Miljon for iväg i bocksprång. Det redde upp sig men sedan passerade vi samma ställe på tillbakavägen och då hände samma sak. Jag förstår hästarna för de blev helt täckta med myggor som satt och stack.


Domina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0