Jordgubbar

Nu är det helt stilla på gården. Inga barn, hästarna i sina beteshagar och totalt lugnt. Kontrasten är stor mellan ridläger och det vanliga lunket på gården. Efter en massa intensiva dagar är det väldigt skönt att sjunka ihop, äta gott och veta att man har sovmorgon dagen efter.

Uppvisningen gick bra. Den ena gruppen gjorde sitt livs ritt. Båda grupperna hade långa trevliga kadriljprogram och jag beundrar dem att de kunde komma ihåg allt. Varje uppvisning tog minst 10 minuter så det blir mycket att minnas. I år har jag lite färre på lägrena och det märktes när alla ska fika i Nergården. Det kändes som om det var gott om plats denna gång och kaffet och kakan räckte utan problem.

I kväll åt Anders och jag en riktigt rejäl middag. Vi grillade får och så gjorde jag en aubergineröra som jag fått recept på. Lite bearnaisessås till blev helt perfekt. Jag hade inte hunnit äta så mycket under dagen så jag kompenserade det med en rejäl portion. Efteråt njöt jag av de första svenska jordgubbarna för året. Numer är det inte mjölk som gäller utan vispgrädde till dem. Det är härligt att äta LCHF.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0