Badankor

I dag har ankorna fått en ny balja att ha sitt vatten i. Från början startade jag med en liten ugnsform, bytte till en i normalstorlek och nu är det alltså en rejäl sak. De får sträcka sig lite för att nå ner med huvudena men det dröjde inte länge innan en av dem kom på att man kunde hoppa i. Och komma ur är inget problem.


Zcrollan ligger hela dagarna och vaktar på ankorna. Hon gillar sin nya arbetsuppgift.



De är bara 14 dagar gamla men har redan blivit så här stora. Man ser faktiskt hur de växer dag för dag.


En stor härlig balja som även går att simma lite i.

Jag längtade också efter ett dopp efter att jag flyttat Domina och Bouchette till Börsnäs. Det var kokhett att promenera på vägen. Tyvärr är vår brygga inte i ordning så jag får nöja mig med duschen i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0