Semester?

Det känns som semester för nu är det lägeruppehåll fram till den 30:e men egentligen är det bara semester från läger men inte annars. På fredag har vi boende med häst-gäster som ska bo i Lillstugan och hyra två ponnyer under en vecka. I morgon kommer hovslagaren så då det mesta av dagen går åt till att ta in och ut hästar som ska skos. Sedan bevakar jag vädret noga f o m nu för jag vill slå de gärden som är kvar. Därefter ska jag måla rödfärg på Nergården. Jag ska börja med långsidan vid terassen och så gaveln mot ridbanan. De sidorna har mest sol på sig och det börjar synas. I år har vi också tänkt att få upp ett staket runt terassen vid Nergården. Det ligger redan här hemma och väntar.


På väg till Nergården

Semestern då? Jag kommer sticka in lite lediga stunder när barnen kommer på semesterbesök och så får det bli extra långa fikaraster i trädgårdsmöblerna och sköna dopp i skön om det blir varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0