Lägeravslut

En vecka går så fort så idag var det redan dags för avslutning för vårt ridlägergäng. Det har varit supertrevliga tjejer. Båda ridgrupperna visade upp varsitt kadriljprogram. Jag blev så imponerad av den ena gruppen för de hade verkligen övat in koordinationen i programmet så när de red stämde allt perfekt. Så snyggt!

Efter att alla åkt har vi ägnat oss åt att städa alla stugor, Nergården och stallet. Min ena hjälpledare som ska jobba på mamma-barnlägret som börjar på måndag tappade bort sin mobil i förrgår. Den var helt ny så det var riktigt tråkigt. Vi försökte klura ut var hon gått och var hon varit. Nu på kvällen efter middagen gick både Anders och jag ner till stallet och började leta. Det är lätt att man lägger ifrån sig när någon behöver hjälp så vi försökte kolla alla möjliga och omöjliga ställen. Jag gick igenom delen innan stallet först och sedan alla hinkar, skåp, lådor och annat som finns i stallet -  och där låg den helt plötsligt. Det var kul att det löste sig.


Mulle och hans kompisar gillar betet på Trollberget

Efter det gick vi en tur ut till Trollberget där Mullegänget just blivit släppta på bete. Det finns en liten bäck i dalen av hagen och det var några vattensamlingar kvar men inget flöde så i morgon blir det att köra vatten med traktorn. På promenaden hittade jag massor med smultron. Det är verkligen ett otroligt smultronår. Såg i skogen att blåbären också börjar bli färdiga. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0