Tittut

I morse när jag kom ner till stallet möttes jag av tre små svarta lamm. Det var Bounty, min svarta tacka som hade fått lamm. Tidigt kan man säga. Andra halvan av mars eller i april är mer lagom. Då är det inte långt till betessäsongen. Nu kommer de små få knapra ensilage i stället. Jag trodde inte att hon skulle lamma så här tidigt för de fyrlingar hon hade förra året diade hon långt in på hösten.


Bounty med två av sina lamm

Bounty är en välidgt bra mamma. Hon hade varit så noga att vara långt in i fårhuset när de föddes och alla var pigga och hade fått mat. Nu är de instängda med grindar så att de inte kan ta sig ut och komma bort. Jag hängde upp en värmelampa nu i kväll för det verkar bli en ganska kall natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0