Lite vårkänslor

Känner ni det också? Plötsligt känner man att vi går mot våren. Milt, solen skiner och det blåser. Vårvindar friska heter det ju och det passade in bra idag. Det droppa från taken och snömassorna lossnar varefter och rutschar ner. Även fåglarna har börjat låta lite vårlika.

Det gick inte att komma in genom stalldörren i morse för det hade rasat ner en del snö. Det tog 10 minuter att få bort så mycket med skyffeln så att det gick att få upp stalldörren. Snön var så kompakt och hård så det var svårt. Det syntes att det skulle släppa mer snö från taket så varje gång jag klev ut från stallet kollade jag uppåt så jag inte skulle få allt i huvudet. Jag red Bouchette på morgonen och när vi kom tillbaka hade det släppt mer snö. Har ni testat att hålla i en häst samtidigt som ni försöker skyffla bort snö med en snösläde och bara med en hand. Inte lätt, dessutom tyckte Bouchette att skyffeln var läskig. Vi kom in till slut.


Tur att vi har snöplog på traktorn

På eftermiddagen hade hela snölasset rasat ner och spritt ut sig över en stor del av vår plogade gårdsplan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0