Vårkänslor

Så var det då rätt kursdag i Örebro. Det fick bli en resa igen och den här gången gick allt bra. Mycket tänkvärt fick vi med oss från dagen och på hemvägen stannade jag och handlade på Willys. Tog tid på mig för jag ville fylla på lite bra basvaror i förråden. Det är lite speciellt att handla nu när man äter LCHF. Alla hyllor med läsk, godis, chips, socker, mjöl och gryn, bröd och pasta försvinner. Vi äter knappt någon frukt heller så där behöver man inte heller titta. Det blir inte så många ställen kvar att vara på i en butik. Det går fortare och det blir väldigt mycket billigare.


En nyinköpt rosmarin ger både lukt och en längtan efter kryddlandet

Nu känns det som vi går mot våren. Det är stor skillnad på hur länge det är ljust och oj vad det smälter överallt. På morgonen när jag åkte iväg var vägarna som livsfarliga isbanor men på eftermiddagen var asfalten framme på rätt många ställen. Det luktar vår också. Det känns tydligast när jag går ut med Zcrollan på kvällen.


En Lycklig Lotta sätter färg vid köksbordet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0