Smarrigt och nyttigt

I dag har jag komponerat mitt första LCHF-recept. LCHF står för att man ska äta väldigt lite kolhydrater och mycket fett. Det är en fantastisk kost för man äter väldigt gott och väldigt mycket. De flesta som bär på lite extra kilon går ner i vikt av denna kost. Fast den största vinsten är att man mår så bra.

Jag har nu hållt på ett tag med kosten och nu börjar det komma idéer om nya sätt att laga maten. Dagens försök blev så himla gott så jag tänkte ni skulle få chansen att prova.

Makrillpanna med krämig spenat

Ingredienser:
makrill för 4 personer (jag använde den frysta som finns att köpa i paket)
2 ägg
250 gr hackad fryst spenat
1 dl vispgrädde
riktigt smör
salt och peppar

Gör så här:
Hårdkoka äggen och hacka dem.
Stek fisken i rikligt med smör och salta. När fisken är färdigstekt lägg i några extra smörklickar och låt smälta ner.
Tina spenaten i en rejäl klick smör och häll på ca 1 dl vispgrädde. Smaka av med lite peppar och salt.
Låt makrillen ligga kvar i stekpannan och strössla de hackade äggen över.
Servera fisken och spenaten.

Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0