Hemkommen

I dag skulle jag hämta hem Dominans och Domina men så blev det inte. De ringde från kliniken och berättade att vägarna runtomkring dem var väldigt hala så det tyckte det var onödigt att jag skulle ta några risker. Skönt med folk som tänker på min och hästarnas säkerhet. Jag ska ringa i morgon förmiddag och kolla om väglaget är bättre.

På eftermiddagen kom Miljon hem. De hade vågat sig iväg i snöovädret ända från Uppsala. För säkerhets skull åkte de runt över Malmköping - Sparreholm - Stjärnhov, så det skulle bli så kort sträcka som möjligt på isiga småvägar. Miljon fick på sig ett vintertäcke innan jag slläppte ut honom och sedan fick han först träffa Musseron i hagen. När de varit tillsammans en stund släppte jag ut Rasmus och så fick de en timme på sig att bli klara med hälsningsproceduren. Slutligen fick Totte också gå ut. Det var intressant att iaktta dem. Inte en enda gång hörde jag något ljud eller någon markering från någon. Hälsningarna gick lugnt till och ingen tog strid. Miljon har alltid varit väldigt bra på att vara i en flock. Han är en otroligt intelligent häst.


Miljon i täcke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0