Teamdag

Nu är jag riktigt trött. Har haft ett helt gäng här på en upplevelsebaserad utvecklingskurs tillsammans med häst under hela dagen. Först är det tusen saker som ska vara klara tills de kommer så jag kan lugnt säga att jag hållt på flera dagar med förberedelserna, mat, fika, kursmaterial, material på ridbanan, hämta en kollega vid tåget osv osv.

Med lite försening av gänget på morgonen kom vi ändå igång ganska bra. Vi började med att titta på en hästflock på ridbanan. Det var Totte, Rasmus, Grattis och Miljon. De blev så lyckliga av att komma dit så de busade och sprang hur länge som helst. Det har varit geggigt så länge nu i hagen så de har väl helt enkelt inte blivit av med sin överskottsenergi. När de till slut busat av sig allt blev de kolugna och sedan var de med på alla förmiddagens övningar.

Det är alltid lika spännande med allt som händer och människors insikter, feedback till varandra och hur de går till väga i övningarna. Av oss kursledare kräver det 100% fokus hela tiden så när lugnet nu lägrat sig efter kursdagens slut och alla intryck sjunkit in så känner jag hur skönt det ska bli att krypa ner i sängen.


Både Totte och Grattis gjorde bra ifrån sig under övningarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0