Äntligen klart

De slaktade tackorna har verkligen förföljt mig. Vilken tid det har tagit att få dem klara. I dag skar jag det sista från den sista och det sista är malt till köttfärs. Tur att det varit så pass svalt så att de kunnat hänga utan att bli förstörda. Vinsten är nog att de hunnit bli ordentligt möra och välhängda. Nu är alla frysar helt proppfulla och vi kommer klara oss i flera år.

Hade planerat in en ridtur under dagen men med halv storm var det inte ens värt att försöka. Det är inte kul att rida på halvhysteriska hästar. Varken häst eller ryttare njuter. Nu har det mojnat lite. Rekordvarmt är det också. Lika ovanligt väder i år som det var i fjol. Nu värme, då permanent snö redan från november och jättekyla. Marken är helt mjuk nu igen och det har torkat upp bra idag i den kraftiga blåsten.

Nu på kvällen provade jag glassmaskinen jag fick i julklapp. Glassen blev god men lite väl mjuk tycker jag. Ska göra ett nytt försök i morgon igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0