Utan lunch

I lördags hade vår vägsamfällighet möte nere i föreningshuset i Stjärnhov. Det började kl 12. Det var framdukat kaffe och fralla men eftersom det var bröd så var det inget för mig. Numera får jag genast problem med magen om jag får i mig något med mjöl.

Timmarna rullade iväg under mötet och med allt eftersnack var jag inte hemma förrän kl 18.30. Under hela dagen hade jag alltså inte ätit någon lunch eller något annat. Det är helt fantastiskt med LCHF för blodsockret håller sig jämt så det infinner sig aldrig någon trötthetskänsla. Inte kände jag mig hungrig heller. Hade det varit för ett år sedan hade jag varit totalt utsvulten och trött under sådana förhållanden.

Om jag skulle sätta mig en dag och göra en lista på alla pluseffekter med att äta LCHF-kost så skulle listan bli lång. Anders som just varit i Holland har fått tillbaka en del av sin allergi p g a att han blev tvungen att äta bröd. Nu efter några dagar hemma börja han bli bättre igen.

Jag upptäckte att de tre hagtornsbuskarna som växer i en av hagarna var helt röda av bär idag. Ska provsmaka dem i morgon. Har försökt hitta recept på vad man göra med dem men inte lycktas så bra. De är tydligen väldigt bra för hjärta och blodtryck och säljs på hälsokosten. Har någon erfarenhet får ni gärna dela med er.


Hagtorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0