Rymlingar

Jag hajade till ordentligt när jag gick ner för backen till stallet i morse. Där inne i lösdriftshagen stod helt plötsligt Totte, Grattis och Rasmus. De går på bete på Årby så det var verkligen inte rätt plats.

Hur sjutton hade det blivit så här? Jag kollade och grinden var stängd om dem. Letade i minnet men var övertygad om att hagen varit stängd och de kunde knappast ha öppnat den på egen hand. Såg nog ut som ett levande frågetecken. När jag kom in igen visade det sig att Anders sett dem komma knallande in på gården från vägen och gått till gödselplattan. Han hade då öppnat til hagen och de hade gått in direkt.

Jag åkte sedan bort för att kolla deras beteshage. Det hade gått omkull några stolpar vid det bortre hörnet så där hade de gått ut och sedan promenerat hem till stallet. Skönt det så jag slapp ut och jaga dem på stora vägen.


Två av rymlingarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0