Oranga bär

Åkte och hälsade på en kompis utanför Malmköping idag. Hon har ett rejält växthus som jag var så nyfiken på att se. Trots 60 kvm kändes det inte speciellt stort men det är klart att det blir plats för en hel del där inne. Fick smaka på hennes vindruvor som var helt underbara. De gröna var supersmå men så goda. Det fanns blå också som inte var riktigt klara men jag provsmakade ett som såg färdigt ut och det var inte heller så dumt i smaken.

Utanför växthuset var det lite odlingar och i hörnan stod det fyra större buskar fulla med oranga bär. Det var havtorn. Jag har aldrig plockat och smakat den sorten förut men det var jättegott. Jag fick t o m plocka lite med mig hem i en bunke så nu har vi haft det till efterrätt. Havtorn är så nyttigt. Jag ska genast se om jag kan få tag i några plantor och sätta här på Rocklösa. Det vore härligt att ha några egna buskar.


Havtorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0