Inte glad

Bouchette har blivit så rund om magen under betessäsongen. Hon har litet foderbehov men de hon går tillsammans med - Dominans och Domina behöver äta massor. Nu var det dags att flytta dem till en ny hage med en massa gott gräs. Jag har gått ett tag och funderat på om jag skulle skaffa en betesreducerare till henne och när jag var och handlade senast köpte jag en. Jag satte på den idag och efter lite pyssel med inställningen så fick Bouchette gå ut i hagen med den.


Bouchette med betesreducerare

Stackaren. Hon verkar helt handlingsförlamad. Har sett henne ta ned huvudet några gånger för att beta men det verkar som hon ger upp direkt. Jag hoppas hon anpassar sig. Funderar på hur hästar med denna utrustning ska kunna slicka på saltstenen och äta från mineralhinken? Antar att man måste ta av den vid dessa tillfällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0