Företagsutveckling

I går kväll höll Gnesta kommun ett möte för alla småföretagare i kommunen. det var en otrolig uppslutning med över 100 deltagare. Inte kunde man tro att det finns så många företagare runt omkring.

Det var ett informationsmöte om ett projekt som kommer starta i fall man får sökta medel. Projektets mål är att stärka och utveckla företagen. Tanken är att det ska erbjudas massor med olika kurser och utbildningar med fokus på utveckling av företagaren. Vi får själva önska vad vi vill ha. Som företagare får man satsa sin tid men de sökta medlen bekostar lärarna och andra kostnader runt kurserna. Vi fick lyssna på några som varit med i en annan kommun och de var helt lyriska över hur mycket de lärt sig och vilken hög kvalitet det var på utbildningarna.

Det här ska bli riktigt roligt och jag tror jag kommer få mycket nytta av att kunna lära mig mer om de saker jag känner att jag behöver. Hoppas nu att ansökan blir godkänd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0