En söndag

Usch vilket väder det varit idag. Ena stunden sol och varmt, tröjan av. Nästa sekund moln och kallt i vinden, tröjan på. Detta varvat med några korta regnskurar som varje gång gjorde att vi fick stuva undan alla verktyg som vi använde vid staketbygget. Planerna på att måla vitfärg på fönsterfoder fick skrinläggas. Staketet blev i alla fall i stort sett färdigt. Det saknas två stolpar för att kunna göra den sista lilla biten färdig och sedan ska det på en överliggare. Allt material har vi förvarat i fårhuset så nu är det borta och det blir bra eftersom jag framöver ska mocka ur där med traktorn och då kan inget ligga ivägen.


Staketet klart ut mot vägen

Efter en lång arbetsdag tog jag mig en promenad på ägorna och kollade av våra aroniabuskar. Det har aldrig varit så mycket bär på buskarna tidigare. De ligger nästan platta på marken. Nu i veckan ska vi sätta en sats vin på dem.
Sedan vandrade jag i skogen en stund. Så skönt. Det blev lite svamp i korgen. Bästa fyndet var en stor stolt fjällskivling. Annat kul som var på gång var att nu kommer Karl Johan och trumpetsvampen är redan stor. De första trattkantarellerna såg jag också.


Aroniabuskarna fulla med svarta bär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0