Sten i mängder

Jag är den obotliga tidsoptimisten. Varje dag inbillar jag mig att jag ska hinna så mycket. En dag i veckan är en av mina ridelever här på gården och hjälper mig med lite av varje. Dagens plan var att vi skulle plocka sten på ett par gärden. Jag hade redan gått en del så jag tänkte att det här går nog ganska snabbt. Inte rätt bedömning kan jag säga. Vi höll på intensivt i massor med timmar. Faktiskt en ganska trevlig syssla för man hinner prata mycket. Efter en dags arbete var inte ens första fältet färdigt. Det återstår ett mindre parti men där är det riktigt mycket sten.



Toppen att i alla fall gjort så pass mycket för nu är det bråttom. Några växtdagar till på gräset så blir svårt att se stenen och då blir det helt enkelt för sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0