Livet med djur

Ibland är det bara för många besök hos veterinär. Det här året har det hunnit bli två operationer på hästar, kolikanfall och så vaccinering av alla. I dag var det dags för kattveterinären. Rufus slutade äta häromdagen och blev sig inte riktigt lik. Jag trodde först det hängde ihop med hans obotliga sjukdom men så när det gått några dagar så verkade han piggare igen och verkade även hungrig. Men så fort han försökte äta så verkade han ha ont så det gick inte i mycket. Jag fick en tid mitt dagen idag för ett veterinärbesök. Det verkde inte ha fastnat något i svalget men däremot verkade det inflammerat vid några tänder. Veterinären och jag kom överens om att prova med smärtstillande och inflammationsdämpande. Jag hoppas så på att det ska hjälpa. Det borde visa sig på några dagar om det hjälper. Gör det inte det måste vi fatta ett mycket sorgligt och tråkigt beslut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0