Ingen tvekan längre

Nu är våren här på riktigt. Det blev riktigt svettigt idag så till sist hade jag inte ens fleecetröjan på mig längre. Tror termometern stod på 14 grader och i solen var det ännu varmare.

Jag mötte en stor humla som surrade så hemtrevligt. Sedan dök det upp en citronfjäril och så flög det förbi en bålgeting. Den sista var mindre trevlig att se men de är inte alls aggresiva som vanliga getingar.



Zcrollan och jag gick en sväng genom hagarna och det fanns både blåsippor, vitsippor och vårlök. Det var de första jag hittade för säsongen så jag plockade en llten minibukett med mig hem och ställde på köksbordet. Vårens första blommor brukar alltid hamna där.

Nere på vår översvämmade åker landade ett tranpar och sedan gick de där och sökte mat under hela dagen. De delade vattnet med några gräsänder och sädesgäss.

Vid fågelbordet var marken helt plötsligt helt full med bergfinkar. De måste ha mellanlandat på sin flytt norrut.

VÅR - SÅ HÄRLIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0