IKEA

Startade tidigt i morse för det var dags för kurs igen. Innan dess var jag tvungen att hinna köra ut en bal med foder till Domina och de som går med henne. Sedan for jag iväg. Jag kör över Strängnäs när jag ska till det här stället som ligger mer mot Stallarholmen. Det är 1,8 mil grusväg innan man kommer ut på väg 55. Det är en mysig liten väg och jag gillar att köra på landet på de slingrande vägarna. I dag var det däremot lite jobbigt för det var mycket tjälskador. Ibland ser man inte de djupa dikena som bildats så det gäller att snabbt bromsa upp bilen för att den inte ska hoppa sönder.

Efter kursen som var väldigt intressant åkte jag vidare upp mot Stockholm för att göra ett besök på IKEA. Det var dags att införskaffa lite köksskåp till vår renovering av Lillstugan. Anders anslöt när han hade slutat jobbet. Efter mycket funderande och vandring runt för att kolla alla detaljer hjälpte en expedit oss att lägga in det hela i datorn och så fick vi en plocklista med allt på som dessutom var i hyll och fackordning. Helt suveränt. Märkligt nog fanns allt i lager också. Det har väl aldrig hänt tidigare.


Denna lucka valde vi till köket

Efter IKEA stannade vi på K-rauta och där var det dags för golv- och taklister. Nu har vi massor med material till helgen så nu kommer renoveringen ta ett stort kliv framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0