En skitvecka

Jag känner mig så nöjd för jag har forslat bort en massa skit från det grusade området i lösdriftarna. Det hinner samlas så himla mycket bajs under vintern. Eftersom de står och äter utanför lösdriften blir det också där de bajsar mycket. Tidigare har jag försökt att mocka undan det varje dag men efter några år har jag insett att det blir alldeles för tufft. Dessutom fungerar det inte på vintern när det fryser fast direkt.  Från och med i år tänker jag försöka köra undan det mesta med traktorskopan.

Nu när det tinat ligger det flera dm bajs på vissa områden. Det är lite marigt att skrapa ihop det med skopan och ännu svårare att få i det men det går hyfsat bra. I onsdagas gjorde jag ett rejält tag hos Totte-gänget och idag fick jag bort en hel del hos Mulle-gruppen. Det går allra bäst där det är kvar is under för då glider skopan så bra på isen. Annars är det lätt att det kommer med för mycket grus.

Att jag redan rensat lite gör att det blir lättare när det ska städas helt rent längre fram i vår och det känns skönt att det blir mindre då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0