Dagen efter

På måndagen efter ett helgläger unnar jag mig alltid en dag där jag kan hålla ett lite lägre tempo. I dag kände jag att jag behövde pyssla lite inne i vårt eget hus så det blev att städa och tvätta. Sedan slog jag mig ner ute i solen och pluggade i en av kursböckerna. Jag gick igenom en broschyr och bestämde mig för att jag ska ringa till ett ställe som driver Grön omsorg och be att få komma på studiebesök. Nästa tenta som ska vara inlämnad första maj har jag som uppgift några frågeställningar och dessa ska jag undersöka genom att besöka en verksamhet. Det här stället som jag sett ut ligger en bit bortanför Linköping så det kommer ta en hel dag med resorna.

Solen sken så skönt i ansiktet men luften var ändå ganska kylig så jag hade både tjock jacka och överdragsbyxor på mig. Även fåren har fått vårkänslor och börjat dra iväg längre ut på ägorna. I dag gjorde de ett besök i trädgården och gick och mumsade på bladen från vårlökarna som börjat komma upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0