Strömavbrott

Nu tror ni väl att jag slutat blogga men två kvällar i rad när jag just satt mig vid datorn och skulle skriva blev det strömavbrott. Det blev verkligen kolmörkt. Vi hade fått en lapp från Vattenfall om att de skulle stänga av under några timmar men jag tyckte inte det stämde med vilka dagar de sagt så jag var inte förberedd. Det blev alltså inget bloggande utan i stället fick jag försöka ta mig ner till undervåningen och där leta rätt på en ficklampa. När det inte finns el så finns det inte heller så mycket vatten så duschandet fick bli på morgonen i stället. Även idag har det varit ett långt strömavbrott men nu är det äntligen igång igen.

Jag har blivit uppringd av en tjej som är ny ägare till Millan. Millan är ett arabsto som jag ägde under 6 år och som är mamma till Miljon och Miljard. Jag sålde henne till en tjej som hade henne på foder först och hon lovade att Millan skulle få stanna hos henne livet ut. Måste säga att jag blev väldigt besviken när jag fick veta att det inte blev så. Det verkar som hon fått en bra ägare och jag ska hälsa på henne framöver och se att hon har det bra. Men jag tycker det är tråkigt att hon ännu en gång har fått byta hem. Det borde en 25-årig häst vara förskonad ifrån.

Hästbild
Millan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0