Nu är det mycket

Usch säger jag bara. I bland blir det bara för mycket att göra. Jag måste lägga på minnet att september är en sådan månad när det lätt blir alldeles för mycket. Min framtid ser ut så här:

- mamma-barnläger nu i helgen, alla kom nu i kväll


Mamma-barnläger i somras. Mia tar hand om sin ryttare

- slå vallarna och ta en andraskörd, först slå sedan stränga och sedan köra hem balarna, allt utan regn förstås

- köra hem två låneponnyer, Sunny och Elza

- skicka ut nyhetsbrev till alla årets deltagare

- stycka baggen som nu är slaktad

- bjuda på lunch när Sörmlandsturism lagt nästa utbildning här på Rocklösa på tisdag

- heldagssvampkurs

- städa Nergården två gånger och laga mat inför 3-dagarsläger


Nergården

- tömma minst en lösdrift

- flytta halmbalarna som är kvar från ifjol

- 3-dagarsläger för mammor och barn

- ta emot 68 balar halm och stapla dem under tak

- hålla ridlektioner för mina elever

Säkert är något bortglömt. Detta är mina närmsta 10 dagar. Bara skörden tar nog två dagar. Hur ska jag hinna allt? Plugga, plocka svamp och rida själv lär inte rymmas. Det sköna är att sedan ska jag ha några dagars semester men därefter är det mycket igen. Sedan kommer oktober och då återgår livet mer till det normala. Det är bara 27 dagar dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0